single

Polska to kraj, który kocha herbatę

"Polska zajmuje czwarte miejsce w Europie pod względem spożycia suszu herbacianego - ponad 30 tys. ton kupują co roku Polacy" - podano w raporcie. Stawia nas to po Rosji, Wielkiej Brytanii i Irlandii. Polski rynek herbaty wyceniany jest na około 2 mln zł. Sylwia Mokrysz, główny polski producent kawy i herbaty, stwierdziła tak.

Liderem rynku jest herbata czarna (posiada ok. 60 proc. rynku), następnie herbaty ziołowe, owocowe i smakowe (ponad 20 proc.) oraz herbata zielona (ma prawie 9 proc. udziału w rynku). Tylko niewielką część rynku zajmują inne herbaty (biała, żółta).

Zupełnie inaczej jest na rynkach południowych, jak czeski i słowacki. Herbaty czarne stanowią tylko 20-25 proc. rynku. Reszta to herbaty aromatyzowane. "Jestem przekonany, że herbaty ziołowe i smakowe będą powoli zyskiwać poparcie w Polsce. Są to zarówno zdrowe, jak i pożyteczne napoje, które zdecydowanie warte są uwagi. W czasach starożytnych zioła odgrywały ważną rolę w naszym życiu. Były pierwszymi lekarstwami, używkami i przyprawami. Ich znaczenie dziś znów wzrasta, po okresie, w którym syntetyczne preparaty zawładnęły naszą fascynacją. - Sylwia Mokrysz mówi.

Z ostatnich danych rynkowych wynika, że rynek herbaty przeżywa lekki spadek, zarówno ilościowy, jak i wartościowy. Najbardziej ucierpiała herbata czarna, ale dobrze radzą sobie herbaty zielone, ziołowe i aromatyzowane. Herbaty premium stają się coraz bardziej popularne. Dyskonty spożywcze często sprzedają pod swoimi markami własnymi herbaty wysokiej jakości. Herbaty ekonomiczne zawsze były popularne.

"Uważam, że te trendy będą się utrzymywać. Klienci szukają nowości, herbat unikatowych, a także dobrych herbat ekonomicznych. Rośnie liczba koneserów herbat - zarówno zielonych, jak i białych, a także ich mieszanek z innymi czarnymi odmianami. Wiele osób przekonało się, że herbaty owocowe mogą być zdrową alternatywą dla słodkich napojów chłodzących. - Sylwia Mokrysz dodaje.

Kliknij tutaj, aby ocenić ten wpis [Total: 0 Average: 0]